Przepisy ograniczające obecność reklam
Projekt noweli ustawy o radiofonii i telewizji, który został przyjęty w ostatni wtorek zakłada, że przerwa oddzielająca kolejne bloki reklamowe podczas filmów będzie musiała być nie krótsza niż trzydzieści minut. Projekt zakłada, że nie będzie możliwe przerywania reklamami programów informacyjnych oraz tych, które skierowane są do najmłodszych telewidzów. Nowela ma na celu przystosowanie polskiego prawa do prawa obowiązującego na terenie Unii Europejskiej. Przypomnijmy, że w Unii Europejskiej niedopuszczalne jest nadawanie w czasie programów ukrytych przekazów handlowych oraz reklamowania różnego rodzaju produktów w filmach czy też serialach. Oprócz zakazów dotyczących reklamowania produktów w projekcie są również zapisy, które mają za zadanie poprawić komfort korzystania z mediów osobom niepełnosprawnym. Przynajmniej dziesięć procent programów będzie musiało posiadać tłumacza migowego lub też napisy. Oprócz tego w telewizji niedopuszczalne będzie nawoływanie do nienawiści. Tymi zapisami polska dostosuje się europejskiej dyrektywy o audiowizualnych usługach medialnych. Polska i tak miała się dostosować rok temu.